ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یکی از مصالح مدرن ساختمانی است ، کاربرد ساندویچ پنل صرفاً در ساختمان سازی نیست بلکه در سوله سازی و صنایع مختلف کاربرد دارد، از ساندویچ پانل برای ساخت سازه های مدرن با مقاومت بالا در برابر برودت هوا و… استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید بیشتر با ویژگی‌های ساندویچ پانل آشنا شوید با تیم مرکز پانل همراه باشید.

ساندویچ پانل

همان طور که از نام این محصول مشخص است ساختاری مانند یک ساندویچ را شاهد هستیم ، ساندویچ پانل از دو لایه ورق برای پوشش و گاهی از یک ورق برای پوشش هسته و فوم به کار رفته در آن استفاده می‌شود.

ورق های پانل از نوع ورق گالوانیزه یا آلومینیوم می‌باشد که بستگی به کاربری و موقعیت جغرافیایی آب و هوا میتوانید از این دو نوع ورق موجود در بازار ایران استفاده کرد.

ساندویچ پنل دارای یک هسته ای است که به آن عایق پانل می‌گویند تمام خصوصیات یک ساندویچ پنل در عایق فوم به کار رفته در پنل ها می‌باشد ، برخی از فوم عایق پانل شامل ، فوم اکس پی اس ، فوم پلی یورتان ، فوم پلی اتیلن ، فوم پشم شیشه یا پشم سنگ ، فوم پلی اورتان می‌باشد.

هرکدام از فوم های نام برده دارای ویژگی های خاصی هستند که در صنعت ساخت و ساز ، سوله سازی و ویلای پیش ساخته با پانل ساندویچی کاربرد دارند.

مزایای ساندویچ پانل

یکی از مهم ترین مواردی که در پانل های ساندویچی وجود دارد ویژگی بسیار عالی این مصالح مدرن پیش ساخنه است ، ویژگی که این مصالح را به عنوان یک انقلاب در صنعت ساخت و ساز می‌شود تلقی کرد.

اولین ویژگی عایق بودن پانل در برابر سرما و گرما که در نتیجه موجب کاهش مصرف برق و گاز در فصول گرم و یا سرد سال می‌شود ، کاربرد در صنایع حساس مانند تولید انواع دارو و صنایع هسته ای از ساندویچ پانل به دلیل عایق به شدت بالا آن مورد توجه صنایع مختلف ساخت و ساز قرار گرفته است.

نصب سریع سازه

با پانل ساندویچ دیگه نباید نگران بنایی های طولانی و ساخت و ساز های بلند مدت باشیم چون ساندویچ پانل این مشکل رو حل کرده و میتونه برای شما در کوتاه ترین مدت زمان ممکن سازه ای بزرگ و با کیفیت و استاندارد جهانی ایجاد کند ، امروزه هزاران متر سوله و کارگاه های تولیدی به وسیله ساندویچ پانل تنها در چند ماه ساخته می‌شوند.

نصب ساندویچ پانل به وسیله پیچ و مهره و توسط نیروی متخصص نصب انجام می‌شود ورق های پانل نیاز به عایق بندی دارد و باید به خوبی در کنار هم قرار بگیرند تا در اینده دچار مشکل نشود.

تیم متخصص نصب ساندویچ پانل بسیار مهم است که به خوبی و تخصص بالا سازه شما را نصب کنند ، تا در طی مرور زمان دچار مشکل نشود ، نصب به جا و به درستی آبرو ها و فلاشینگ های مناسب در سازه استفاده از پیچ های با کیفیت و… از موارد مهم نصب پانل هستند.

اگر میخواهید در رابطه با نصب ساندویچ پانل اطلاعات بیشتری به دست بیاورید میتوانید به مقاله نصب ساندویچ پانل مراجعه کنید.

مقاومت بالا

این سازه‌ها بیشتر از مصالح سنتی و رایج، در برابر زلزله و طوفان مقاوم هستند. و در صورت خرابی یا بروز مشکل، می‌توان ساندویچ پانل را بدون تخریب تعویض کرد.

انواع ساندویچ پانل و کاربرد آن‌ها

ساندویچ پنل کاربرد بسیاری در صنایع مختلف تولیدی ، طراحی و حتی پزشکی دارند ، برخی از این کاربرد ها عبارتند از : استفاده از ساندویچ پانل در ساخت اتاق های ایزوله یا ساندویچ پانل کلین روم برای تولیدی های دارو یا اتاق های حساس برای آزمایشگاه های هسته ای ، استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله هایی با ابعاد بسیار بزرگ برای تولیدی های خودرو سازی و… ، استفاده از ساندویچ پانل در اتاق یخچالی کامیون و کامیونت ها برای این که ساندویچ پانل ها عایق بسیاری خوبی هستند و برای خنک کردن محیط یخچال از انرژی کم تر استفاده می‌شود.

اما کاربرد های ساندویچ پانل به موارد گفته شده محدود نمی‌شود و صرفاً به عنوان نمونه برای درک بیشتر کاربر پانل بیان شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد ساندویچ پانل می‌توانید به مقاله کاربرد ساندویچ پانل مراجعه کنید.

عایق ساندویچ پانل

عایق های ساندویچ پانل در خصوصیات آن ها تاثیر مستقیم دارند ، به طوری که نوع عایق به کار رفته در انواع ساندویچ پنل ها با یک دیگر بسته به نوع کاربری متفاوت است ، برای مثال در سازه های تولیدی از ساندویچ پانلی استفاده می‌شود که بیشتر مقاوم در برودت باشد و سبک باشد ، یا در تولیدی هایی که گرمای زیادی تولید می‌کنند از پانل های کند سوز استفاده می‌شود که در دما های بالا مقاومت دارند.

به همین دلیل است که عایق های پانل از اصلی ترین و به اصطلاح هسته هر ساندویچ پنل محسوب می‌شوند و در خرید آن باید نسبت به کاربری ما دقت لازم را داشت.

همچنین می‌توانید برای مشاهده دقیق انواع عایق ساندویچ پانل و کاربرد هر یک در صنایع مختلف به مقاله عایق ساندویچ پانل بروید.



نظرات



    به یوزبیت؛ خانه محتوا خوش آمدید

    یوزبیت، به نویسندگان مستقل این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم برای مخاطبان خود تولید محتوا کنند و از طریق الگوریتم‌های پلتفرم یوزبیت به درآمد برسند.

    globessl enamad logo-samandehi

    درباره ما . راهنما . اطلاعیه‌ها . اپلیکیشن . قوانین . مجوزها . ارتباط با ما
    کلیه حقوق این سایت برای شرکت برخط سازان اطلاعات یوز محفوظ می‌باشد.